Mózg człowieka ma dwie półkule – prawą i lewą. Prawa półkula odpowiada za postrzeganie przestrzenne, obrazowe, dostrzeganie wzorów, kolory, wyobraźnię, intuicję i przeżywanie stanów emocjonalnych. Lewa półkula odpowiada za logiczne myślenie, wnioskowanie, mowę, zdolności matematyczne, czytanie, język. U dziecka, do około 6 roku życia, dominuje półkula prawa, potem dominującą rolę przejmuje lewa. Obie półkule oczywiście ze sobą współgrają, ale w określonych etapach naszego życia zmienia się ich nadrzędna rola. Dzieci nie myślą, zatem tak jak my dorośli – logicznie, analitycznie, schematycznie. Dzieci widzą obrazami, kolorami, dźwiękami, często nie przewidują skutków swoich działań. Kierują się intuicją, ciągle wpadają na nowe pomysły, są kreatywne. Ich świat to świat obrazów, barw, dźwięków. To bardzo atrakcyjny świat. A nam dorosłym czasami bardzo trudno jest ten świat zrozumieć. A warto abyśmy dali się porwać w wir świata dziecka. Każdy z nas powinien od czasu do czasu spojrzeć na świat z perspektywy swojego dziecka, a łatwiej nam będzie zrozumieć nasze dziecko oraz mieć zrozumienie dla jego kreatywności. Zachęcam do zabawy z dzieckiem także z jego perspektywy i w „jego świecie”.
Co Państwo o tym sądzicie?
Co Państwo o tym sądzicie?
Skomentuj